söndag 19 juni 2011

När jag lät dig gå

"När jag lät dig gå" av Gayle Forman

VARNING!!! Läs INTE denna recension om du inte vill veta vad som händer i boken före!! Sluta läs redan här!!

Denna bok är skriven ur Adams perspektiv. Även här är musiken en röd tråd. Den utspelar sig tre år efter Mias familjs bilolycka.

Det handlar framförallt om Adam och hans rockband som det går väldigt bra för. Men inte helt problemfritt. Bandet verkar hata honom och Adam har sömnproblem och äter tabletter för att klara av panikångesten. Han är i ett förhållande som han egentligen inte vill vara i och att vara rockstjärna är helt enkelt inte så glamoröst.

Kanske är det Mia som spökar. Han har aldrig kommit över hur hon lämnade honom. Bara övergav honom. Utan att göra slut på riktigt. Av en slump upptäcker han att hon ska hålla en cellokonsert i New York. Han kan inte hålla sig och det får oanade konsekvenser.

Mer vill jag inte säga. Den grep inte riktigt tag i mig direk som första boken men efter nåt kapitel var jag fast. Jag kan bara säga läs dom!

Detta är såna där böcker jag aldrig vill ska ta slut. Jag vill bara få fortsätta läsa dom och slukas upp av dom. Dom tar slut alldeles för fort!! Man kan ju inte lägga dem ifrån sig...

Måste nog köpa hem dem så att jag kan läsa dem igen nån gång.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar