onsdag 15 juni 2011

Vad läser du?

Vad läser du för sorts böcker?

Jag läser i stort sett alla sorters böcker. I stort sett men inte riktigt. Deckare har jag svårt för. Stieg Larsson trilogin har jag läst. Och den var sååå bra. Men annars är det en genre jag inte riktigt fastnat för. Jag ser inte heller alltför spännande film hemma heller.
Men allt annat läser jag nästan. Som ni som läser bloggen säkert märker.

I jobbet blir det mycket barn och ungdomsböcker som man försöker hålla sig uppdaterad i.
Poesi läser jag ibland på vintrarna till en kopp te och lite mysljus.
Noveller är det av författare som jag speciellt gillar som Neil Gaiman.

Får jag välja blir det helst:
* Historiska romaner - Känns som att man blir extra bildad samtidigt :) Och har alltid gillat den gamla livsstilen.
* Feel-good romaner - Jag vill må bra inte dåligt efter att jag läst en bok.
* Franska romaner - av nån anledning har jag läst mycket franskt från förlaget Sekwa. Dom tilltalar mig av någon anledning.
* Fantasy - Detta har jag läst mycket av och älskar att slukas upp av en helt annan värld. Det är kanske det bästa. Nackdelen är att dom är såååå långa att man knappt hinner med att läsa annat om man enbart läser fantasy.

Men detta är inte alls uteslutande utan jag är mycket av en allätare. Ofta blir det nån bok där omslaget har tilltalat mig där även storyn verkade intressant.

Vad läser ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar