fredag 14 juni 2013

Som om jag vore något mycket dyrbart

Som om jag vore något mycket dyrbart av Terri-Lynne Waldvik

Vad? I staden där flickan bor finns en gubbe. Tokgubben. Alla kallar honom så inte bara barnen. Han är grå, tråkig och bor på grågatan. Ingen gillar honom. Flickan gör något mot tokgubben som hon ångrar. Verkligen ångrar och inte kan berätta för någon inte ens mamma, men för oss som läser vågar hon berätta. Hon ångrar sig så mycket att hon tillslut måste ta reda på varför tokgubben är så ledsen. Hon kan göra nästan vad som helst för att han ska bli glad igen.

Jag? Bokens omslag och bokens titel fick mig att falla direkt! vackra snöflingor som dalar. Och en titel så vacker...
En sån där bok som är sådär ofantligt bra och gripande att jag fällde en tår eller två.

Och? Även jag känner mig som något mycket dyrbart när jag läser denna bok. Alla är vi som något mycket dyrbart.

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar